Kan jag vara säker på att ta emot email från SportMember?

Det finns inget svar på den här frågan om användningen av SportMember från appen.

Får du inte emails från SportMember? Detta kan bero på att emailadressen "[email protected]" har hamnat i din spam- eller skräppost.

Beroende på vilken emailklient du använder är det olika lösningar på hur du får emails från SportMember godkända så du att tar emot dem i framtiden.

Hotmail/Outlook

White list email från sportmember.se:

För att sätta emails från Sportmember på din whitelist i Hotmail ska du lägga till [email protected] i din Hotmail Safe List.

Först hittar du ett email från oss i din Hotmail/Outlook skräpmapp. Öppna den och klicka på "Inte skräppost"

Därefter ska du kontrollera om [email protected] finns på din lista över blockerade avsändare. Om du hittar [email protected] på din Hotmail/Outlook lista över blockerade avsändare ska du välja den och klicka på knappen "Ta bort"

Sedan öppnar du din inkorg och klickar på "Inställningar" i översta högra hörnet.

Överst på sidan trycker du på "Alternativ" och sedan "Skräppost"-länken.

Nästa steg är att klicka på "Betrodda avsändare" som är nederst nära botten.

Kopiera och skriv in [email protected] där det står "Ange en avsändare eller domän här".

Klicka på knappen "Lägg till".

Gmail

  1. Om du får emails från SportMember i din Gmail-skräppost ska du välja emailet och klicka på "Ej skräppost"-knappen
  2. Sedan öppnar du den email du har tagit emot från oss
  3. Klicka på den lilla nedåtriktade trekantiga pilen vid "Svara"
  4. Klicka på "Lägg till Sportmember i kontaktlistan"

Yahoo

För att vitlista [email protected] med Yahoo är du tvungen att skapa ett"filter". Först ska du dock gå igenom följande steg:

  1. Om du hittar emails från [email protected] i din Yahoo! skräppost ska du öppna den och klicka på "Inte spam"
  2. Var säker på att adressen [email protected] inte är i din "blockerade avsändare"-lista. Om [email protected] är på din "blockerade avsändare"-lista ska du markera den och klicka "Ta bort blockering"
  3. Öppna din email och klicka på "Mail inställningar" i översta högra hörnet
  4. Välj 'Filter' (i nedersta vänstra hörnet)
  5. På "Filter"- sidan klickar du på "Lägg till"
  6. Välj "From header:"-fliken och lägg till "innehåll" och [email protected] som berättar för systemet att emails med [email protected] ska sättas i din inkorg och inte i skräpposten
  7. Klicka på "Välj mapp" och dra i menyn och välj "Inkorg"
  8. Välj den och lägg till Filter
Var denna artikel hjälpsam?
0 av 0 tyckte att det här var hjälpsamt

Är du redo att börja?

Utforska SportMember, eller skapa ett konto nu och börja hantera din klubb. Du kan också kontakta oss för att få hjälp med att starta din klubb.
Vad kostar det?
Vilka är klubbens behov? Basic- eller PRO-prenumeration?
Priser
Funktioner
Ingen klubb är den andra lik. Våra funktioner täcker dina behov.
Funktioner