Player_slider

Träningsövningar

Armträning

Beskrivning av övningen: Armböjningar med knäna i golvet (övningen i videon C0030 i Överkropp & Armar från sportsbasics.com).

Målet med övningen: Den här armövningen stärker dina muskler i armar och bröst.

När du kan göra övningen rätt med många upprepningar (fler än 10) så kan du göra "riktiga" armhävningar ståendes på händerna och fötterna utan knäna i golvet.

För att utföra den här övningen rätt krävs ordentlig coretäning.

I idrott, oavsett vilken idrott du utövar, så är starka coremuskler otroligt viktigt. Övningar från gluteus ("rumpmuskeln") till axlarna kallas för coreträning.

Utförande: Fokus på korrekt kroppsposition. Försök att hålla höften sträckt.

En övning man kan använda i uppvärmningen för barn. Försök att använda allsidighet som en del av både den fysiske träningen och i uppvärmningen! Genom att försöka ha struktur i träningen genom att träna hela kroppen som en fast del av träningen kan du undvika skador och problem och optimera dina förutsättningar för en mer hållbar kropp. Du kan också använda övningen till hemmaträning!

Rekommenderat set: 5 - 15 x 1 - 3.

Populära övningar
Gör som 1143000 andra